Tuesday, March 31, 2009

teka teki teka tekuk...edisi kasi pecah kepala

Hari ini, dgn keadaan cuaca yg sgt panas, mata pun boleh jadi ngantuk. Sebelum korang sumer tertidur, jom kita kasi pecah kepala pikir apa jawapannya...


1) Ada apa di tengah-tengah sawah?

2) Bagaimana caranya utk mengelak dari kena hujan di tengah jalan, kalau tidak membawa payung atau raincoat?

3) Matahari apa yg ada 2?

4) Kalau kamu bijak matematik, cuba jawab ini 3 x + = ......?

5) Mengapa koboi Mexico kalau mengembara, selalu bawa gitar?

6) Ada seekor monyet di kejar oleh sekumpulan harimau.

Kerana takut, monyet lari naik ke atas pokok.
Semasa di atas pokok, monyet bingung tak tahu nak lari ke mana lagi?

Di bawah, sekumpulan harimau melingas-lingas kelaparan. Di belakang, ada sungai yg
penuh dgn buaya-buaya yg siap mengangakan mulut nak menelan monyet.

Ke mana monyet harus pergi?



***hadiah akan di kirim pada yg berjaya menjawab kesemua teka-teki dgn betul dgn kadar sertamerta. Kalau selepas 2 bulan hadiah tak sampai, sila jgn call ok, sebab memang aku tak hantar! hehehehe..



8 comments:

~Cinta Cukulet~ said...

saya jawab dlm hati jelah camgitu hhehehe..(salam ziarah jugak )

my name is Ain said...

agak pecah kepala jugak nk memikirkan jwpn..tp sy nk try jgk..

1) jawapannya W
2) pegi ke tepi jln la, sbb yg hujan kt tgh jln je..
3) *tak tahu*
4) -
5) *tak tahu*
6) ke depan..sbb kt bwh ade harimau, kt blkg ada buaya dlm sungai..depan je yg free..so jwpnnye ke depan..

hehe..

Tie said...

1. Ada padi
2. Jalan tepi2...
3. 2 a
4. 3 x + = 3x+
5. Senang nak nyanyi laa
6. Monyet tido atas pokok

Kak tie nak adiah beso !!

sally said...

cinta cukulet, ngelat yaa.. tak aci, tak aci..hehehe

------------

Ain..2 jawapan betul, yg lain salah..cube lagi, cube lagi.

------------

Tie..1 je yg betul, takper-takper..cube lagi..

Nak adiah beso???
boleh..boleh..tapi jwb mesti betul..hehehe

Insaflah said...

Apa hadiahnya ya ? Bagus untuk menguji minda.

sally said...

insaflah...jawab dulu baru tahu.

aNIe said...

Alamak sally...akak tak dpt nak pikir lah..yang no. 1, 2 aje rasanya dpt jawapan yang betul...yang lain tu mau pecah kepala nak pikir...

臭豆腐Peggy said...

cool!i love it!AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,情色,日本a片,美女,成人圖片區