Friday, March 27, 2009

Posmen oh Posmen










Posmen oh posmen
mengapa kau buat aku macam ni
benci la kalau selalu begini
adakah kau dah rabun mata
atau kau tak tau baca
atau kau cuma kerja sambil lewa


Jangan la macam ni wahai posmen
kalau kerja buatlah betul-betul
Baca alamat dgn betul
jangan lah kau main campak seketul-seketul
tanpa kau peduli, no. rumah salah ke betul


Kalau sebelah menyebelah, memang aku tak kesah
Aku boleh hantar walau pun tak ada upah
tapi kalau alamat tu aku tau tapi jauh sangat
Aku memang tak kuasa nak buat
Tanggungjawab engkau, sendiri la mau ingat


Posmen oh posmen
kalau kau hantar surat
jgn la main campak saja
tah jatuh dalam longkang
tah ditiup angin melayang
Kan dah ada peti surat
kau masukkan jer kat situ
kau tak payah malu-malu
tak der sebab pun kau nak rasa malu
peti surat tu memang utk letak surat
memang gerenti dan tentu selamat.
walaupun peti tu tak lawa dan berkarat-karat.


sekian terima kasih.



6 comments:

dnasura said...

hai salam kenal kak, post pasal posmen ni sama dengan ape yang saya selalu merungut bile bil letrik atau air ygbersepah2 kat lantai pangsapuri tmpt sy tinggal ni..huhu

Insaflah said...

Bila manusia lupa pada tanggungjawab dan amanah.

aNIe said...

Tengah geram ngan posmen yang maner ni...hehehe...sabor aje lah ...sebab kat tempat akak ni si Posmen sunggung setis menggunakan peti surat yang disediakan...

Sally ingat tak kisah sorang posmen yang tak deliver semua surat yang sepatutnya dihantar...dia simpan beribu2 surat kat rumah dia...pelik kan manusia ni...macam2 perangai...kan surat2 tu amanah orang.

wan muhamad zaidi said...

kpd posmen..

tugas adalah amanah, laksanakan tanpa karenah taburkan bakti biar borakah, sempurnakan janji selama hayat...

sally said...

dnasura,

salam kenal, terima kasih juga kerana sudi singgah.

Sabar je la dik. Manusia ni berbagai ragam dan kerenah. Tu la payahnya kalau menjlnkan tugas tapi tak ada rasa tanggung jawab terhdp tugas.


Insaflah,

Betul tu, tanggung jawab pun amanah jugak.


kak aNie,

Masalahnya tak dpt trace le pulak posmen mana satu..tak de org kat umah, semua gi kerja..tu yg dia campak sesuka ati tuh..

Ada 2 kes sebenarnya kak, satuy yg simpan kt umah dia, satu lagi yg main buang kat satu lorong mati kalau tak salah..
hehehe..macam-macam..


wan muhamad zaidi

ko dengar tu posmen,
buat keje baik2 ok..jgn kasi org marah lagi.

Terima kasih kerana sudi singgah dan salam kenal dari akak.

臭豆腐Peggy said...

cool!very creative!avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,情色