Tuesday, March 10, 2009

Plain day

Hari-hari yg berlalu seperti hari-hari biasa. Bangun pagi siapkan sarapan utk anak-anak dan bapak anak yg nak kesekolah.Ampaikan pakaian yg dah di mesin malamnya, dan tepat 7.45am aku pun terus off to the opis. Kalau hari bersekolah laa.

Kalau hari-hari cuti Sabtu, Ahad, biasanya aku akan golek-golek dulu kat katil, berpikir-pikir, menimbang-nimbang (hahaha nak timbang kati..) apa nak sarapan apa hari ni. Atau meneropong apa yg ada dlm peti ais utk di masak. Hmmm...tak payah nak teropong bagai, dah sahih la ikan ada kut berbaki 3 ekor. Yg lain-lain elek pochi!! Sudah tahulah, masa utk ke pasar sudah tiba..

Ada kawan bagitau, kalau nak ke pasar, baik pegi hari sabtu, harga lebih murah. Kalau hari ahad, harga ikan-ikan, udang, ketam, kerang dan semua yg berasal dari laut, akan mahal harganya. Setakat ini, aku belum lah perasan lagi akan harga-harga yg berbeza begini. Sebab aku selalu ke pasar pada hari Ahad. Tak apa, minggu depan, aku cuba pegi pada hari Sabtu pulak. nanti kita compare harga okeh!

4 comments:

aNIe said...

Sally...akak pi pasar ikut mood...kalau mood malas bila cik abang tanya...lauk ade tak...akak kata...takyah belilah...bila2 nanti anie beli sikit2 kat kedai mini market tu...

Kalau mood rajin ...akak suruh ler dia pergi...akak tunggu kat rumah je...heheheh

Betul ke sabtu ikan2 semua murah? Akak tak tau le pulak

sally said...

Kak aNie,

Jom la kita buat eksperimen. Tapi kena gi pasar tau. kedai-kedai takmo okeh.

Kujie said...

betul la tu..sbb tu kak jie tak g pasar hari sabtu atau ahad...selalunya hari selasa...Isnin pun tak...senin tu malas...ngeh!

sally said...

Betul ya Kak Jie?

Alamak, hari ni dah Selasa laa..