Monday, April 20, 2009

Panazzz....

Dah tiga hari tak hujan. Panas tak boleh tahan..Peluh merecik-recik keluar..melekit dan merimaskan. Ini lah manusia, bila hujan merungut, panas pun merungut.

Pagi ni sampai je opis, dah terasa bahangnya..ada air-con pun mcm tak ada jer.. Meja kerusi, fail semua terasa hangat bila di sentuh..Memang semalam panas giler..habanya terasa sampai hari nih..

Semalam, anak-anak semua tak kuar umah, panas! Air oren 3 jag besar habis tak sempat nak tunggu malam. Buka tutup, buka tutup peti ais...ais pun tak sempat nak membeku...hadoiii..

8 comments:

kayteeze said...

Ooo....samalah kat sini.

Suara kak tie jadi serak2 basah gitu..mengalahkan ella...ekekeke...

sally said...

panas-panas ni kena minum lebih air kosong..takut hydrasi nanti.

sora saya lak dah nk sengau..banyak sgt minum ais semalam..jgn kena sema-sema dah ler..

Anak Pendang Sekeluarga said...

Salam,,sama la kt tmpat saya praktikal nie...panas semacam je...mungkin amalan x cukup lg kot..

sally said...

Anak Pendang Sekeluarga,

terima kasih sudi jenguk blog saya.

salam juga dari saya.

Ujian Allah yg amat sikit ini pun tak tertanggung dek kita..apatah lagi di padang mahsyar kelak..sama2lah kita tingkatkan iman didada.

Abang Long said...

Cuba buat air barli, kemudian sejukkan. Air barli sememangnya boleh menyejukkan haba badan.

sya said...

Hah pagi tadi dah hujan.. susahnya nak bangun rasa nak selubung lagik ngan comforter,, sujuk best

Kujie said...

baru blk jemput angah kat sekolah...dia ckp

panaslah skrg ni...kadang2 matahari tak de la tegak terik tapi bahang yg sikit pun rasa panas.


kemudian..tiba2 hujan.

tak menentu

anak itu sudah faham putaran alam.

sally said...

abang Long,

ada gak cari kat gerai dua tiga ari lepas, tapi dah abis le pulak..nak buat sendirik malas...hehehe


kak Sya,

a'ah la..hujan malm tu sampai ke pagi. dah tu dah tak ujan lagik sampai ari nih...panaasss!


kak Jie,

Iya lah kak Jie, cuaca sekarang tak menentu..bahang panas semacam jer rasa, walaupun matahari tak terik mana..