Thursday, February 26, 2009

Hujan Malam


Aduhai...

Sudah 4 malam berturut-turut kau hujankan toto ya Izzat.

Pagi ni mama tenguk basah lagik.

Tak larat la mama nak basuh cadar hari-hari.

Nak jemor toto hari-hari.

Penat mama lapikkan plastik

tapi kau guling pulak kat tempat lain..

Dah la sekarang ni mendung jer setiap hari..

Apa yang kau mimpikan anakku?



7 comments:

© Opah De said...

Lerr... penat weh, taip. Tetiba aje hilang. Apa benda yang opah kata tadi? Hmm... okey. Baru je nak kata, hujan tu rahmat. Jangan keluh. Tapi rupa-rupanya hujan lain... ha ha ha... he he he... ala anak mama, hujannnn hujan hujan...
Sally, miker telah ku tag. Jawab tau.

Geng Mikat Klang said...

Kak Sally,

Tak payah susah, mari saya bantu pakaikan 'adult diapers' kat depa habis cerita..he..he..he..

Abang Long said...

Hujan lebat ... sedap tidur

aNIe said...

Sally...anak sedara akak pun ada sorang...dah sekolah masih 'hujan' malam lagik...penat sungguh...

Ada orang kata...malam2 suruh dia kencing sebelum tidur...lepas tu...sapukan minyak gosok kat ari2 dia...tak taulah berkesan ke idak...tapi boleh cuba jugak

sally said...

OD,
Ketawa yaa..
kena kt OD baru tau harum ke idak air hujan tu..asyium tau..gegege..

emm tag tu, x jawab boleh x? x reti laa..hahaha

Geng,

Tak yah pakai diapers tu sumer, kang akak ikatkan je ngan plastik eskrem m'sia tuhh..wakakaa

Abang Long,

Ha'ah..siap ngerekot lagik.

Kak aNie,

Tu la kak, umo dah 9 tahun dah..masih x boleh kontrol pundi2 dia.
Bila kejutkan dia, ngan kita-kita sekali terkena hujannya tu..

Petua akak tu dah penah buat dah.. tapi Izzat dia geli org sentuh ari-ari dia..ingat mcm nak sentuh 'tuuut' dia kut..hahaha

sutera putih said...

best tdo ujannn,,,
hehe,,,
cam xreti nak bgn g2,,,

sally said...

Sutera putih,

tido masa ujan memang besh..
tarik selimut, peluk teddy bear..
tak ingat dunia dah terang benderang!