Friday, January 23, 2009

kepala ku sudah weng...

Abis sudah apa yg ku makan. Suma pun kuar balik. Asal batuk je muntah, asal batuk muntah...sampai dah tak de apa nak muntah. Yg kuar pun air kuning yg pahit. Teruk betul batuk nih.. Ntah bila nak baik.

Dah tak tahan, ubat batuk Za'im aku tibai. 3 sudu aku telan. Tak sampai sejam mata aku dah tak boleh bukak. Letak je kepala kat bantal langsung tak sedar dunia.. Pagi ni aku bangun dgn mata yg masih tak berapa nak bukak dan kepala aku pun dah weng..

3 comments:

aNIe said...

Sally batuk yang bertalu2 boleh membuatkan tekak ni mengeluarkan segala isi perut...masa tu lah terasa segala air mata pun nak keluar...

Pergi klinik and amil ubat...nanti melarat...

Abang Long said...

'weng' itu perkataan baru didengar.

Cara tradisional. Ambil minyak kelapa, urut dibahagian dada.

Ungku Nor said...

cuba minum air asam jawa pekat campur gula batu.

akak suka minum taim dia suam2..lega sikit rasa tekak yang gatal tu.