Tuesday, November 18, 2008

Bila dah batukk.. Koh! Koh! Koh!





Rasa tak sedap badan ler pulak ari nih..seram-sejuk seram sejuk..nak demam ke? Batuk pulak masih tak baik-baik, dari raya puasa dulu sampai dah nak raya haji..macam tu lah jugak..yg tak tahan tu setiap kali batuk boleh terkencing-kencing di buatnya..dan setiap kali batuk jugak, aku akan termuntah apa jugak yang aku makan, kahak jgn cakaplah..kekadang rasa mcm tak boleh bernafas di buatnya..setiap kali gi klinik, tukar ubat. sembuhnya tak jugak!

Petua jgn cakaplahh..cocacola+garam, madu+air limau, air asam jawa? Cakap aje..harus mak coba, asalkan sembuh. Ubat batuk pun dah berbagai di minum..cap ibu & anak? kelapa laut? woods' peppermint? ubat batuk singseh? Strepsil? berkotak dah abis...tapi masih tak reda batuk nih..Ini lah yg dikatakanselagi Allah tak izinkan, takkan jadik!

Agaknya batuk ku ini merupakan cara Allah mengingatkan aku, yang aku perlu bermuhasabah, menilik dan menilai tahap kesabaran terhadap ujian dariNya.

Ya Allah, ampuni aku ya Allah, sesungguhnya aku tak setabah Nabi Ayub ketika Kau uji baginda dengan bala yg maha dahsyat! Dan aku jugak tak sesabar Asiah isteri Firaun yg terseksa dgn kezaliman suaminya. Ampunilah aku hambaMU yang kerdil ini!!...

2 comments:

Geng Mikat Klang said...

Salam,
Patutlah bau hancing semacam aje!!!!!!

Jangan maaaaaarah, nanti kena jual.........

sally said...

@geng mikat klang, takde makne nyer..akak pakai V-odour lagik!!!