Saturday, August 22, 2009

Selamat berpuasa semua....

Hari ini merupakan hari pertama umat Islam menunaikan ibadah Rukun Islam yang ke empat..Selamat berpuasa semua...memang dah lama tak datang menjenguk rumah ni..niat tu ada tapi perlaksanaan yang tidak kesampaian..maafkan lah hamba yang marhaen lagi tidak berdaya ini..

Waktu ini.. pada saat dan ketika ini..hujan tengah turun dgn lebat...anak-anak semua tergolek depan tv..bergumpal, bergaduh, mengusik sesama mereka..apa lagi yang diaorang boleh buat?...nak suruh baca buku? hohohoho...dgn muka seposen diaorang tuhh.. puasa la mama..tak boleh concentrate.. alasan yg dah basi..tiap-tiap tahun pun sama...

Okeh..sekarang dah pun pukul 1.30 petang nih..hmm..nak masak apa yaa untuk berbuka nanti...hahaha...bukan aku sorang tau yg awal-awal lagi duk fikir nak masak apa utk berbuka...boleh kasi potong jari aku..semua pompuan pun sama mcm aku...tapi kalau bukan bulan puasa, takde pulak se awal gini nak fikir pasal menu makan malam...hahaha..nafsu-nafsu..

Tetapi sekarang ni senang...pasar ramadan berlambak pilihan selera masing-masing...yg penting fulus..tapi aku rasa lebih baik masak sendiri..kebersihan dah tentu terjamin..boleh makan berulang..yg penting jimat..tapi itulah..maacam aku cakap tadi..pilihan di tangan masing-masing..nak masak sendiri atau nak beli saja..terpulang..

Selamat berpuasa semua..ingat..bulan puasa jangan membazir!

3 comments:

Tie said...

Uwaaa.........

Kak tie rindu betul kat Sally !

Ingat dah pindah mana, hu hu...

Selamat berpuasa !

Kat sini panas terik, naik pening laa... Ni baru nak masuk dapur, ekekeke....

sally said...

Tie..
rindu tau..

puasa-puasa jugak, blog jgn la puasa ekk..

sebut pasal pindah..memang nk pindah pun..hehehe..nanti kita cerita ok...

kayteeze said...

Sally, komen tu hilang pulak. Nanti kak tie cari, ya... jangan bimbang....