Tuesday, September 16, 2008

Ramadhan 15 - Mee Kurnia?

Tercari-cari apa nak di masak berbuka nanti, aku terjumpa satu resepi yang nampak menarik dan sedap..Mee Kurnia credit to http://rozzan.blogspot.com . Nampak mcm sedap je..aku pun mula la meng'copycatkan resepinya..sorry ya rozzan..saya copy tanpa kebenaran. Tengaharinya terus aku ke pasar mencari bahan-bahannya..hahaha..berkoba-koba nih nak cuba resepi baru! Balik jer koje, terus aku bersilat kat dapur dgn semangat Tun Teja menyiapkan segala mala rencah-rencahnyer. Lebih kurang pukul 7.10 semuapun dah siap terhidang. ada juga karipap dan kuih koci yang di beli dari pasar ramadhan sebagai tambahan kut-kut mee kurnia tu tak cukup!! hahahaha..tamaknya nafsu bila bulan puasa ya...Air feberet semestinya lah air soya..kegemaran kami sekeluarga. Alhamdulliah, usai berbuka..tinggal semangkuk jer mee kurnia..memang sodap lah kira-kiranya tuh.. adik dan baby siap bagi thumb-up lagik.. hehehehe..berbaloi lah segala penat memasak tadi...

No comments: